Κτηματαγορά: Πώς τα έργα ανάπλασης και υποδομών αναδεικνύουν Πειραιά, Κορυδαλλό, Λαύριο, Κερατέα, Ελευσίνα ή Σαλαμίνα
- April 21, 2021 22:20
REAL ESTATE
Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Τα έργα ανάπλασης, τα έργα αξιοποίησης και ανάδειξης της πολιτισμικής κληρονομίας, τα έργα υποδομών και συγκοινωνιών με την ταυτόχρονη αξιοποίηση χώρων πρασίνου καθώς και ιδιωτικών επενδύσεων επιδρούν θετικά στην μετεξέλιξη της εκάστοτε γειτονιάς αλλά και στο σύνολο των όμορων περιοχών, αυξάνοντας τις εμπορικές αξίες, έλκοντας το επενδυτικό ενδιαφέρον τόσο εγχώριων, όσο και αλλοδαπών επενδυτών, αλλάζουν το προφίλ της περιοχής, δημιουργώντας νέους χάρτες στην κτηματαγορά της Αττικής.
Αυτά εκτιμά ο κ. Θεμιστοκλής Μπάκας, Πρόεδρος του δικτύου E-Real Estates, σε σχετική ανάλυση για την κτηματαγορά και την επίδραση των αναπλάσεων, κάνοντας μνεία σε περιοχές όπως ο Κορυδαλλός, ο Πειραιάς, το Λαύριο και η Κερατέα, η Ελευσίνα ή ακόμα και η Σαλαμίνα.
Σύμφωνα με όσα σημειώνει ο κ. Μπάκας, περιοχές με ενδιαφέρον, μεταξύ άλλων, που βρίσκονται εκτός κέντρου είναι οι εξής:
Κορυδαλλός
Σύμφωνα με το σχέδιο που ανακοίνωσε η κυβέρνηση το 2019, οι φυλακές που βρίσκονται στον αστικό ιστό και σε απόσταση αναπνοής από σχολεία θα κατεδαφιστούν και στη θέση τους θα δημιουργηθεί πάρκο και πολυχώρος πολιτισμού για τους νέους και τους δημότες της περιοχής, διαχρονικά αίτημα τόσο των κατοίκων του Κορυδαλλού, όσο και της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά. Το πρώτο βήμα έγινε στις 19 Νοεμβρίου του 2020 με την κατεδάφιση κτιρίων στην παλαιά βάση του ΝΑΤΟ στον Ασπρόπυργο προκειμένου να τεθούν τα θεμέλια του Δικαστικού Σωφρονιστικού Καταστήματος Αθηνών, το οποίο θα αντικαταστήσει τις φυλακές Κορυδαλλού. Τα πάρκα και το αστικό πράσινο γενικότερα μπορούν να βελτιώσουν την υγεία και τη διάθεση των κατοίκων της εκάστοτε περιοχής, ενώ τα οφέλη και οι λειτουργίες της βλάστησης μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης. Σύμφωνα με μελέτες παρατηρείται μείωση της εγκληματικότητας και της παραβατικότητας, σε περιοχές με αυξημένα ποσοστά πρασίνου. Ακόμα, μια ώρα επαφής με τη φύση, βελτιώνει κατά 20% κατά μέσο όρο την απόδοση της μνήμης και προσοχής. Αν κάποιος γνωρίζει την ιστορία του άλσους Αιγάλεω τότε θα καταλάβει ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται. Παρόμοια εξέλιξη και λογικά με καλύτερες υποδομές λόγω της εμπειρίας πλέον της πολιτείας και των αρμόδιων φορέων, η οικιστική περιοχή περιμετρικά των φυλακών Κορυδαλλού θα αλλάξει εικόνα προσελκύοντας επενδυτικό ενδιαφέρον όταν αρχίσουν να υλοποιούνται τα πρώτα έργα ανάπλασης, ενώ ραγδαία αύξηση των τιμών στα ακίνητα θα καταγραφεί όταν τα έργα αρχίσουν να αποκτούν τη τελική τους μορφή.
Πειραιάς
Ο Πειραιάς, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μπορεί από πέρασμα ταξιδιωτών, να αποτελέσει ελκυστικό τουριστικό προορισμό βάση των νέων έργων ανάπλασης που έχουν ξεκινήσει. Η αρχή έχει γίνει με ένα νέο κτίριο στη περιοχή του Αγίου Διονυσίου στις πρώην εγκαταστάσεις της καπνοβιομηχανίας «Παπαστράτος». Τα έργα ανάπλασης μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης. Η ανάπλαση του Μικρολίμανου υλοποιείται με γοργούς ρυθμούς. Ο πύργος φάντασμα – ο κοιμισμένος γίγαντας του Πειραιά με ύψος 84 μέτρα αποτελούμενος από 22 ορόφους, αναμένεται να αναγεννηθεί. Τον Ιούνιο του 2020 υπογράφηκε η ανάπλαση του Αγίου Διονυσίου και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2021. Αφορά, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αστικών παρεμβάσεων με στόχο την αναβάθμιση και την ανάπτυξη της περιοχής του Αγίου Διονυσίου. Παράλληλα, θα διαμορφωθεί η πύλη εισόδου στην πόλη για τους επισκέπτες της κρουαζιέρας αλλά και για τη δημιουργία δικτύου πεζοδρομήσεων για την ανάδειξη πολιτιστικών διαδρομών. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η πεζοδρόμηση ενός εκ των κεντρικότερων αρτηριών του Πειραιά, της Χαριλάου Τρικούπη, προκειμένου να υπάρξει σύνδεση του αρχαιολογικού μουσείου της πόλης με το λιμάνι. Ο Πειραιάς αποκτά μετρό και τραμ, παραδόθηκαν τον Ιούλιο του 2020 οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), ενώ υπολογίζεται ότι το σύνολο της επέκτασης της γραμμής 3 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2022. Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται να προστεθούν ακόμη τρεις σταθμοί, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο». Ο Πειραιάς αλλάζει εικόνα, αποκτά έναν νέο αέρα επενδυτικού ενδιαφέροντος που θα επικεντρωθεί για αρχή στο κέντρο της πόλης και περιμετρικά του λιμανιού στοχεύοντας αρχικά σε εγκαταλελειμμένα αυτοτελή κτίρια που διατίθενται σε ελκυστικές τιμές.
Λαύριο – Κερατέα
Η απόφαση επένδυσης της
Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες η φαρμακευτική εταιρεία ΕΛΠΕΝ ιδρύει νέο εργοστάσιο και παράλληλα θα μεταφέρει μέρος των εγκαταστάσεων παραγωγής της στην ευρύτερη περιοχή της Κερατέας, ενώ αναμένεται και η παραχώρηση του λιμανιού του Λαυρίου για μακροχρόνια μίσθωση εντός του καλοκαιριού μέσω διαγωνισμού από το ΤΑΙΠΕΔ. Η ανοικοδόμηση στη περιοχή και ταυτόχρονα οι ενδεχόμενες συγκοινωνιακές παρεμβάσεις, θα συντελέσουν στην αύξηση των αξιών των ακινήτων και στην προσέλκυση ενδιαφερομένων που θα θελήσουν να εγκατασταθούν στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Λαυρεωτικής τόσο διότι θα δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στη περιοχή, όσο και λόγω του καλύτερου επιπέδου διαβίωσης. Οποιαδήποτε επένδυση με παράλληλες αναπλάσεις – υποδομές σε περιοχές που πολλές από αυτές για πολλά χρόνια παράμεναν ξεχασμένες ενώ βρίσκονται στο παραλιακό μέτωπο του Ν. Αττικής, εύκολα κατανοούμε ότι θα επηρεάσει θετικά την οικιστική ανάπτυξη όλων των όμορων περιοχών.
Ελευσίνα
Η «πολιτιστική πρωτεύουσα Ευρώπης 2021» λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη αναδιοργάνωσης του αστικού χώρου της πρότεινε παρεμβάσεις που αφορούν στη α) δημιουργία ασφαλούς οδικού περιβάλλοντος, στη β) δημιουργία ολοκληρωμένου, συνεκτικού και συνεχούς δικτύου κίνησης πεζών, γ) σε μονοδρομήσεις και δ) στην υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου δικτύου κίνησης ποδηλάτου που ενέκρινε το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής. Η μελέτη που έλαβε τη θετική γνωμοδότηση από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής αφορά σε παρεμβάσεις σε βασικούς οδικούς άξονες του Δήμου Ελευσίνας, οι οποίοι απορροφούν τους μεγαλύτερους φόρτους της περιοχής. Η Ελευσίνα εξυπηρετείται από την νέα Εθνική Οδό Αθηνών – Πατρών, την παλαιά εθνική οδό Αθηνών – Πατρών, η οποία διασχίζει τα διυλιστήρια Ελευσίνας των ΕΛΠΕ, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αθήνας και την Αττική Οδό. Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται και η παραχώρηση του λιμανιού της Ελευσίνα για μακροχρόνια μίσθωση εντός του καλοκαιριού μέσω διαγωνισμού από το ΤΑΙΠΕΔ.
Σαλαμίνα
Η μόνιμη υποθαλάσσια οδική ζεύξη της νήσου Σαλαμίνας με το Πέραμα θεωρείται το πρώτο νέο μεγάλο έργο με παραχώρηση της τρέχουσας δεκαετίας μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης. Η οδική ζεύξη, θα αντικαταστήσει σε μεγάλο βαθμό την υφιστάμενη πορθμειακή γραμμή, θα προσφέρει μόνιμη οδική ζεύξη της Σαλαμίνας με την Αττική με οδό ταχείας κυκλοφορίας, διευκολύνοντας την κυκλοφορία και μειώνοντας τους χρόνους μετάβασης και επιστροφής στο νησί. Η οδική ζεύξη θα αναβαθμίσει όλη τη Δυτική Αττική και κυρίως την ευρύτερη περιοχή του Περάματος και της Σαλαμίνας, ενώ θα συντελέσει καθοριστικά τόσο στην οικιστική όσο και στην επιχειρηματική ανάπτυξη της περιοχής. Θεωρούμε ότι στο άμεσο μέλλον δεν θα είναι λίγοι οι συμπολίτες μας που θα θελήσουν να μετακομίσουν στο πλησιέστερο νησί του Ν. Αττικής.
Η ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΜΕΤΡΑΕΙ