Πωλητήριο βάζουν εκατοντάδες ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα
Ο πρ. του E- Real Estates εξηγεί τους λόγους στο star.gr
Αυξημένος είναι το τελευταίο δίμηνο ο αριθμός των διαθέσιμων προς πώληση ξενοδοχείων και τουριστικών καταλύματων, σύμφωνα με στοιχεία του Πανελλαδικού Δικτύου Κτηματομεσιτών E- Real Estates.
«Το σύνολο των ακινήτων που έχουν εγγραφεί σε πλατφόρμες αγγελιών τους τελευταίους 14-18 μήνες ανέρχεται σε 1.513, ενώ το διάστημα Μαΐου- Ιουνίου, ανέβηκαν σε διαδικτυακές πλατφόρμες 211 ακίνητα. Μόνο τις τελευταίες 15 ημέρες πριν από την έρευνά μας, είχαμε 60 νέες εγγραφές», είπε στο star.gr ο Θεμιστοκλής Μπάκας, πρόεδρος του e- Real Estates.
Όπως διευκρίνισε, οι αγγελίες αφορούν κυρίως σε ξενοδοχεία 3ων- 4ων και 5 αστέρων, αλλά και για ακίνητα μικρότερης κατηγορίας, δηλαδή 3ών- 4ων κλειδιών, ξενοδοχεία boutique και οικογενειακές επιχειρήσεις.
Σε ποιες περιοχές πωλούνται τα περισσότερα ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα
Σύμφωνα με τον κ. Μπάκα, στον κεντρικό τομέα της Αθήνας αυτή τη στιγμή υπάρχουν 360 εγγεγραμμένες αγγελίες ξενοδοχείων και τουριστικών καταλυμάτων προς πώληση, ενώ στον υπόλοιπο νομό υπάρχουν ακόμη 210.
«Στο κέντρο της Αθήνας βλέπουμε αγγελίες σε περιοχές όπως η Κλαυθμώνος, η Πλάκα, η Ιπποκράτους, το Μοναστηράκι, στου Ψυρρή, στο Κουκάκι. Σε περιοχές όπως ο Άγιος Παντελεήμονας, στην Πλατεία Βάθη και το Μεταξουργείο θα δούμε κατά κύριο λόγο να πωλούνται ξενοδοχεία ημιδιαμονής», συμπλήρωσε.
Πρόσθεσε ότι υπάρχουν εγγεγραμμένα προς πώληση ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα:
- 108 στη Θεσσαλία
- 141 στα Ιόνια νησιά
- 12 στον νομό Ηλείας
- 34 στον νομό Αχαΐας
- 58 στη Χαλκιδική
- περίπου 432 στην υπόλοιπη Ελλάδα
Πού οφείλονται τα μαζικά πωλητήρια στα τουριστικά καταλύματα
Σύμφωνα με τον κ. Μπάκα, η υγειονομική κρίση του κορωνοϊού και η οικονομική κρίση που ακολούθησε, αποτελεί τον βασικότερο παράγοντα που εξηγεί τα μαζικά πωλητήρια, κυρίως όσον αφορά στα ξενοδοχεία μικρότερης κατηγορίας και όχι τόσο σε εκείνα των 4ων και 5 αστέρων.
«Υπάρχουν πλέον καταχωρήσεις αγγελιών για ξενοδοχεία σε χειμερινούς προορισμούς κάτι το οποίο δεν περιμέναμε τους καλοκαιρινούς μήνες. Κατά κύριο λόγο η διαδικασία πώλησης για αυτά τα ξενοδοχεία ξεκινά από τον Σεπτέμβριο- Οκτώβριο και όχι τους θερινούς μήνες», σημείωσε.
Όπως εξήγησε, κύρια αιτία είναι ότι λόγω της πανδημίας και των lockdown οι περισσότεροι ξενοδόχοι έχουν να δουλέψουν από τον Δεκέμβριο του 2019, με αποτέλεσμα να είναι πολύ πιεσμένοι.
Όσον αφορά στα ξενοδοχεία και τα τουριστικά καταλύματα στους καλοκαιρινούς προορισμούς, ο κ. Μπάκας ανέφερε ότι οι ιδιοκτήτες τους αντιμετωπίζουν επίσης, προβλήματα ρευστότητας και η πώληση της επιχείρησης αποτελεί μία λύση.
Γεγονός αποτελεί ότι οι πιο πολλοί ξενοδόχοι δεν έχουν εύκολη πρόσβαση σε τραπεζικά ιδρύματα.
Σύμφωνα με τον κ. Μπάκα, ένας ακόμα λόγος που εξηγεί την αύξηση των πωλητηρίων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, είναι η έντονη κινητικότητα που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στον τομέα του τουρισμού από αλλοδαπούς επενδυτές.
«Ο τουρισμός στη χώρα μας από το 2022- 23 και μετά θα είναι πάρα πολύ δυνατός, θεωρώ και δυνατότερος από το 2019. Πολλοί επιχειρηματίες που αντιμετωπίζουν προβλήματα, επιθυμούν να εκμεταλλευτούν τη δεδομένη χρονική στιγμή το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον», σημείωσε.
Τέλος, όπως ανέφερε ο πρόεδρος των e- Real Estates, υπάρχουν και επιχειρήσεις που βγαίνουν προς πώληση, χωρίς να αντιμετωπίζουν όμως κάποιο οικονομικό πρόβλημα.
«Η 2η ή 3η γενιά ξενοδόχων στη χώρα μας πολλές φορές σκέφτεται να αλλάξει επάγγελμα. Υπάρχουν δηλαδή νέα παιδιά που κληρονόμησαν την οικογενειακή επιχείρηση, αλλά θέλουν να αλλάξουν κλάδο», τόνισε.
Ποιοι ενδιαφέρονται να αγοράσουν ξενοδοχειακές επιχειρήσεις
Σύμφωνα με τον κ. Μπάκα ανάλογα με το είδος του ξενοδοχείου και την κατηγορία του προσελκύονται διαφορετικοί ενδιαφερόμενοι.
«Για τα μεγάλα ξενοδοχεία, 3ων, 4ων ή 5 αστέρων, κατά κύριο λόγο ενδιαφέρονται αλυσίδες ξενοδοχειακών μονάδων παγκοσμίως ή αλλιώς ξένα funds.
Για τα μικρότερα ξενοδοχεία ή boutique των 3ων, 4ων κλειδιών, με τα 10- 15 ή 20 δωμάτια, οι ενδιαφερόμενοι είναι κυρίως Ιταλοί, Γερμανοί, Άγγλοι, Βαλκάνιοι (όσον αφορά στη Χαλκιδική), οι οποίοι βλέπουν τη συγκεκριμένη αγορά ακινήτου ως μία επένδυση, που θα τους αποφέρει εισοδήματα», εξήγησε.
Πόσο πωλούνται τα ξενοδοχεία στις πλατφόρμες διαχείρισης ακινήτων
Σύμφωνα με τον κ. Μπάκα η κρίση, είτε υγειονομική, είτε οικονομική, γέννα πάντα ευκαιρίες.
«Γενικότερα το κόστος ποικίλει, ανάλογα με το ακίνητο, την τοποθεσία και την κατάσταση στην οποία βρίσκεται» σημείωσε, αναφερόμενος στις ζητούμενες τιμές πώλησης.
link: https://www.star.gr/eidiseis/ellada/549573/giati-ayxhthhkan-ta-pros-pwlhsh-xenodoxeia-kai-katalymata
Η ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΜΕΤΡΑΕΙ