”Σαφάρι” για μια θέση πάρκινγκ !

”Σαφάρι” για μια θέση πάρκινγκ !

”Σαφάρι” για μια θέση πάρκινγκ !

«Σαφάρι» για μια θέση πάρκινγκ: Αύξηση έως και 64% στις τιμές για αγορά

«Σαφάρι» για μια θέση πάρκινγκ στο κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης! Ισχυρή άνοδο στη ζήτηση, αλλά και στην τιμή για τις θέσεις στάθμευσης, που έφτασε στο 64,5% το 2021 και φαίνεται να συνεχίζει το 2022, δείχνουν τα πρώτα στοιχεία.

Οι ειδικοί της αγοράς προειδοποιούν ότι η ανοδική τάση θα συνεχιστεί και πως οι τιμές για μια θέση πάρκινγκ το 2022 θα αυξάνονται συνεχώς. Σύμφωνα με τα στοιχεία από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων – Υπουργείο Οικονομικών, το 2019 οι μεταβιβάσεις θέσεων στάθμευσης αποτελούσαν το 2,09% (127 μεταβιβάσεις) του συνόλου των μεταβιβάσεων, το 2020 το 4,32% (137 μεταβιβάσεις) και το 2021 το 5,32% (209 μεταβιβάσεις) του συνόλου. Σύμφωνα με τα άνωθεν δεδομένα, οι μεταβιβάσεις για θέσεις στάθμευσης καταγράφουν αύξηση κατά 52,5% σε σχέση με το 2020 και 64,5% σε σχέση με το 2019.

Την προσοχή σε όσους ενδιαφέρονται εφιστούν οι ειδικοί. Ο πρόεδρος του Πανελλαδικού Δικτύου E-Real Estates, Θεμιστοκλής Μπάκας, τονίζει ότι ως επί το πλείστον στον Δήμο Αθηναίων οι πολυκατοικίες είναι παλιές, με αποτέλεσμα σε πολλές από αυτές να μην είχε προβλεφθεί η δημιουργία θέσεων πάρκινγκ στην πιλοτή ή και κλειστή υπόγεια θέση στάθμευσης. Δεν είναι λίγοι οι κάτοικοι του Δήμου Αθηναίων που είτε αναγκάζονται να κάνουν «βόλτες» τα τετράγωνα ακόμη και 30-40 λεπτά για να βρουν μια θέση στάθμευσης πλησίον της κατοικίας τους, ενώ το κόστος μίσθωσης θέσης στάθμευσης σε επιχείρηση πάρκινγκ 24ωρης εξυπηρέτησης στις καλές περιοχές του κέντρου της Αθήνας αγγίζει και τα 200€/μήνα, αν φυσικά βρεθεί «ελεύθερη» θέση μόνιμης διάρκειας. Μην ξεχνάμε ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις στοχεύουν στη στάθμευση με την ώρα και διαθέτουν για μόνιμη στάθμευση περιορισμένο αριθμό θέσεων.

Με τη διαθεσιμότητα των θέσεων στάθμευσης είτε προς ενοικίαση είτε προς πώληση να είναι αρκετά περιορισμένη σε σχέση με το 2020, λειτουργεί ο πιο απλός, αλλά και σημαντικός κανόνας της αγοράς. Αυξημένη ζήτηση και μειωμένη προσφορά ισούνται με αύξηση των τιμών. Συγκεκριμένα, σε περιοχές όπως Ανω Πετράλωνα, Ακαδημία Πλάτωνος, Κουκάκι, Ανω Κυψέλη, Αγιος Ελευθέριος, Νεάπολη, Γουδή, Μετς – Καλλιμάρμαρο και Α’ Νεκροταφείο η διαθεσιμότητα θέσεων στάθμευσης από 10 τ.μ.-22 τ.μ. είναι σχεδόν μηδενική. Παρόμοια εικόνα καταγράφεται και στη Θεσσαλονίκη στις περιοχές Ροτόντα, Καμάρα, Αγία Σοφία και στο λιμάνι.

Ο κ. Μπάκας εξηγεί ότι στις περιοχές που διαθέτουν θέσεις στάθμευσης οι ζητούμενες τιμές πώλησης καταγράφουν ραγδαίες αυξήσεις που αγγίζουν ακόμη και το 42% στου Γκύζη για αγορά 15 τ.μ., με την τιμή να αγγίζει τις 15.000 ευρώ, έναντι των 10.500 ευρώ το 2020. Παρόμοια εικόνα με αυξήσεις που αγγίζουν 33,3% στο Πολύγωνο για θέση στάθμευσης 15 τ.μ., όπου από 10.500 ευρώ το 2020, το 2021 έχουν αγγίξει τις 14.000 ευρώ. Στον αντίποδα, η μικρότερη αύξηση καταγράφεται στον Λυκαβηττό με αύξηση κατά 8,33% και η ζητούμενη τιμή αγγίζει τις 65.000 ευρώ για μόλις 20 τετραγωνικά μέτρα.

Εξετάζοντας τις μισθώσεις στους Αμπελόκηπους, το κόστος μίας θέσης 25 τ.μ. το 2020 ήταν 100 ευρώ ανά μήνα και πλέον έχει αγγίξει τα 150 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 50%. Παρόμοια η εικόνα και στον Αγιο Ελευθέριο, όπου το μηνιαίο κόστος για θέση στάθμευσης 15 τ.μ. ήταν 50 ευρώ και πλέον αγγίζει τα 75 ευρώ, ενώ στην πλατεία Αμερικής η αύξηση του κόστους μίσθωσης αγγίζει το 35,71% για θέση στάθμευσης 15 τ.μ., όπου από 70 ευρώ το μήνα, πλέον έχει αγγίξει τα 95 ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση, όπως αναμένεται, το κόστος αγοράς ή ενοικίασης μίας θέσης στάθμευσης διαφοροποιείται ανάλογα με τα τετραγωνικά μέτρα, το γεγονός αν είναι θέση πιλοτής, υπόγεια κλειστή ή και ισόγεια κλειστή ανεξάρτητη θέση στάθμευσης. Ο πρόεδρος του Πανελλαδικού Δικτύου E-Real Estates επισημαίνει ότι λόγω του μεγάλου προβλήματος που αντιμετωπίζουν οι συμπολίτες μας σχεδόν στο σύνολο των περιοχών του Δήμου Αθηναίων, οι μεταβιβάσεις και οι τιμές πώλησης των θέσεων στάθμευσης το επόμενο χρονικό διάστημα θα αυξάνονται συνεχώς, ενώ η διαθεσιμότητα θα καταγράφεται συνεχώς μειούμενη. Παράλληλα, δεν είναι λίγοι οι κατασκευαστές νεόδμητων πολυκατοικιών που προσπαθούν να «βγάλουν» περισσότερες θέσεις στάθμευσης με στόχο τη μεμονωμένη πώλησή τους.

Πηγή: 11/2/2022 Εφημερίδα ”ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ”

link: https://eleftherostypos.gr/oikonomia/901877-safari-gia-mia-thesi-parkingk-ayxisi-eos-kai-64-stis-times-gia-agora/

Η ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΜΕΤΡΑΕΙ